google245fd6c08c7d5c08.html snabblankar.seSvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

5 november 2013

Coaching....

.....kan man få, i stort sett, i vad- och av vem som helst idag. Men nyfikenheten väger tungt och metoden måste testas. Därav var jag, som "testklient" åt en nyutbildad coach, igår på mitt andra coachingtillfälle av sex. Stress- är ett ämne som alltid kan bearbetas och så även för mig. Eftersom jag snart har tenta, kände jag mig något stressad av detta uppbokade möte, som skulle behandla- stress. I vår fullbokade vardag, bokar vi in oss på ytterligare aktiviteter som yoga, coaching, stresshantering osv....i syfte att lära oss att hantera hur vi ska hinna med....alla aktiviteter som gör oss stressade.

Aningen ironiskt.....men förhoppningsvis välinvesterad tid.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja visst är det ironiskt. En jobbcoach på mitt jobb försöker få med mig på träning, men jag har aldrig tid. Nu har jag bett honom coacha mig, sönderstressade ensamstående mamma, att få tid till att träna. Men vi har inte hittat tid för coachingsamtalet än. Idag hann vi säga hej till varandra. Det var ju trevligt!