google245fd6c08c7d5c08.html snabblankar.seSvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

24 april 2017

Träningsredskap som dessutom är snyggt!

Ja, förutom att den är funktionell så är den faktiskt väldigt snygg också. Helt ok att ha i vardagsrummet! Jag pratar om balansbrädan U-Shape från Casall som jag via Svensk hälsokost har fått nöjet att prova.

Jag brukar ju inte använda mig av så mycket redskap när jag tränar, på gott och ont såklart. Jag föredrar ju funktionell träning utomhus där man använder sin egen kroppsvikt och de redskap som naturen erbjuder. Men U-Shape-brädan är ju faktiskt tillverkad i trä! :-D Den är dessutom både designad och tillverkad i Sverige.

Brädan är ett perfekt redskap när du vill träna balans, stabilitet, styrka och rörlighet. I mitt fall kommer jag ha stor nytta av den för att öka stabiliteten i mina höfter som är lite för överrörliga när jag springer.

Du kan använda den på alla möjliga sätt, upp, ner och bak och fram, stå, sitta och ligga. Variationerna är oändliga, det är bara fantasin som kan sätta stopp. Samtidigt som du kör armhävningar, knäböj osv måste du även hålla balansen på brädan vilket gör att man jobbar både med stabilitet och flera olika muskler samtidigt. Grymt effektivt med andra ord.

Sedan älskar jag redskap som även barnen tycker är roliga! De leker och har ingen aning om hur bra de samtidigt stärker kroppen. Love it! Barnen lär sig dock lite fortare.......

Inga kommentarer: